Hoe kunnen we AkzoNobel collega’s helpen om wereldwijd een andere werkwijze te omarmen? Hoe zorgen we ervoor dat een verandering wordt ervaren als iets dat we graag willen in plaats van moeten?
Brandwave bedacht een internationale internal branding campagne, met bestaande elementen uit de corporate identity, gebaseerd op een sterk, creatief en actueel concept.

Veel voorkomende zorg bij organisaties is de integratie van nieuwe acties in bestaande tools. Denk aan de productie van nieuwe (branded) communicatiemiddelen binnen de bestaande corporate identity. Of de interne uitrol van nieuwe campagnes over Microsoft Sharepoint of andere intranet omgevingen. Techniek is allang geen issue meer, het gaat om creatieve concepten, de onderliggende strategie en de wil om acties zichtbaar te maken.

Als we elkaar willen raken met nieuwe ideeën om anders naar werk en processen te kijken, dan volstaat het niet meer om mensen er alleen maar over te informeren. We moeten doelgroepen meer betrekken bij de veranderingen die hen aangaan. Met meer positieve emotie, minder ratio. Meer beleving, minder content. Brandwave introduceerde met ‘Work On Progress’ een concept dat benadrukte dat het een gemeenschappelijke doelstelling betrof, geen opgelegde.
Als we elkaar willen raken met nieuwe ideeën om anders naar werk en processen te kijken, dan volstaat het niet meer om mensen er alleen maar over te informeren. We moeten doelgroepen meer betrekken bij de veranderingen die hen aangaan. Met meer positieve emotie, minder ratio. Meer beleving, minder content. Brandwave introduceerde met ‘Work On Progress’ een concept dat benadrukte dat het een gemeenschappelijke doelstelling betrof, geen opgelegde.